11.9.2020

Tykkäätkö meidän uudesta tyylistä?

Toiset tykkää mutta kaikki eivät– sen me tiesimme ennakkoon. Kun valmistelimme ilmeemme ja puhetyylimme muutosta, testasimme näitä useampaan otteeseen etukäteen. 

Ilmeestä oli selvästi helpompi pitää, kun taas uusi puhetyyli aiheutti enemmän hajontaa Vajaa kolmannes ei pitänyt. Jatkoimme silti valitsemallamme linjalla. Miksi ihmeessä, joku kysyy.

Olemme keskellä isoa, historiallista yhtiömme muutosta. Maailma ympärillämme muuttuu entistä kovempaa vauhtia ja asiakkaat sen mukana. Valta on asiakkailla, ja siten asiakaskokemuksen merkitys kaiken keskiössä. Tiedämme, että tässä meillä on vielä paljon parannettavaa ja nopeasti. Teemme hartiavoimin töitä tämän eteen – joka päivä.

Tapamme puhua on jättänyt meidät etäiseksi ja kasvottomaksi. Haluamme luoda helposti lähestyttävämmän tavan käydä keskustelua kanssamme. Tilannetajua pitää olla totta kai. Joissain tilanteissa puhekielisyys toimii, toisissa virallisempi linja.

Muutokset herättävät tunteita – puolesta ja vastaan. Meillä Postissa on pitkät perinteet ja kuuntelemme joka hetki asiakkaitamme herkällä korvalla tässä muutoksessa. Vaikka kaikki eivät muutoksesta tykkää, niin seisomme tekemistemme takana. Koska uskomme siihen, että yhdessä voimme rakentaa helposti lähestyttävämmän Postin.

 

Terveisin Kaisa

kaisailola

Kaisa Ilola on Postin Asiakaskokemuksesta ja -kanavista vastaava johtaja.

Aiheet: Ajankohtaista