14.12.2018
Toni Ruuska blogikuva

Toni Ruuska,
Head of Digital Customer Experience

Joulu on Postille vuoden kiireisintä aikaa, mikä näkyy myös Posti.fi:n kävijämäärissä: marras-joulukuussa verkkosivuilla on vieraillut noin 2 miljoonaa henkilöä kuukaudessa. Mutta miten Posti.fi on varautunut joulun vilkkauteen?

Postin Asiakaskanavat-yksikön digitaalisten kanavien vetäjä Toni Ruuskan mukaan asiakkaiden joulua on pyritty sujuvoittamaan sekä toiminnallisilla että visuaalisilla elementeillä.

”Joulun ajan viimeiset lähetyspäivämäärät on nostettu yhä selkeämmin näkyviin, ja uutuutena etusivun laskuri kertoo, minkä verran on aikaa lähettää esimerkiksi joulukortit edullisimmin. Sivut elävät joulussa myös värimaailmansa puolesta. Lisäksi olemme pyrkineet tuomaan paremmin esille verkossa asioinnin monipuolisuutta visuaalisilla ratkaisuilla, mikä on osoittautunut tarpeelliseksi. Monille on esimerkiksi tullut yllätyksenä, että joulumerkitkin voi ostaa netistä”, kuvailee Toni.

Jouluntekijänä Toni näkee tehtäväkseen ihmisten yhdistämisen.

”Postimerkki ei yksistään ole vielä juttu, vaan se, mitä merkillä voi tehdä. Omalta osaltani olen edistämässä sitä, että asiakkaat löytävät verkkosivuilta mahdollisimman mutkattomasti välineet läheistensä ilahduttamiseksi. Siitähän joulussa on kyse: läsnäolosta”, tunnelmoi Toni.

Lahjavinkiksi Toni ehdottaa Joulupukin kirjettä, joka sisältää kiltteystodistuksen. Kirje on noussut suureen suosioon myös aikuisten keskuudessa, ja osa antaa kiltteystodistuksen esimerkiksi puolisolleen – mutta vain, jos kumppani on ollut oikeasti kiltti.

 

Aiheet: Postin palvelut