JPP_LOGO_FIN_new_HF_2018_RGB_WEB

Vastuullisuus Joulupukin Pääpostilla

Ympäristötyömme 

Joulupukin Pääpostin vastuullisuuden perustana on Posti -konsernin strategia, arvot ja sitoumukset - huomioiden taloudelliset, sosiaaliset ja ympäristölliset vaikutukset. Postin alihankkijoiden ja toimittajien edellytetään noudattavan samoja toimintatapoja ja -periaatteita.  

Joulupukin Pääpostilla tehdään päivittäin konkreettisia tekoja ympäristön puolesta. Olemme sitoutuneita huolehtimaan ympäristön ja luonnon hyvinvoinnista monin konkreettisin teoin, kuten vastuullisella jätehuollolla ja kierrättämällä.  

Biosphere on vastuullisuussertifikaatti, joka pohjaa YK:n Agenda 2030:n tavoitteisiin. Biosphere -sertifikaatin myöntää Responsible Tourism Institute (RTI), joka on vuonna 1995 perustettu riippumaton elin. RTI:n tavoitteena on edistää kestävän kehityksen toimia ja ohjelmia matkailukohteissa ja yrityksissä, ja myös Joulupukin Pääposti on lähtenyt mukaan tähän työhön.   

Lue lisää Biosphere-sertifikaatista 

biosphere_committed-png

Arvostamme paikallista kulttuuria, yhteisöä ja ihmisiä, ja vaalimme luontoa 

Pohjoinen luonto ja sen asukkaat ovat suuri voimavaramme. Joulupukin Pääpostin käyttämä vesi tulee Neve Oy:ltä ja Sähkö Fortumilta, jonka sähkö on tuotettu 100 % ilman hiilidioksidipäästöjä. Puhtaan ja terveen luonnon vaalimisen lisäksi meille on tärkeää pitää huolta asiakkaistamme, työntekijöistämme ja yhteistyökumppaneistamme. Jatkuva kehittyminen on yksi arvoistamme.   

Joulupukin Pääposti kierrättää pääosan syntyvästä jätteestä ja kierrätystä kehitetään jatkuvasti vastaamaan muuttuvia vaatimuksia ja tarpeita.  

Olemme toimineet alueella 1980-luvulta lähtien. Olemme mukana eri alueorganisaatioissa, yhdessä muiden toimijoiden kanssa toiminnan ympärivuotisuutta kehittäen.  Maksamme alueelle verotuloja ja työllistämme ympärivuotisesti paikallista väkeä. Käytämme myös paikallisia tavarantoimittajia sekä muita palveluntarjoajia.  

 

Henkilökunnan hyvinvointi on meille tärkeää 

Panostamme henkilökunnan hyvinvointiin ja hyvään johtamiseen. Noudatamme lakeja ja säädöksiä ja maksamme aina työehtosopimuksen mukaista palkkaa. Panostamme hyvään perehdytykseen ja tarjoamme henkilöstöllemme koulutuksia ja mahdollisuuksia syventää omaa osaamista. Edistämme työntekijöidemme hyvinvointia tarjoamalla monenlaisia liikunta – ja kulttuurietuja. 

 

Asiakaslähtöisyys kaikessa tekemisessämme 

Tärkein tavoitteemme on tarjota asiakkaillemme aina parasta palvelua ja parhaita tuotteita, asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan. Kehitämme jatkuvasti omaa ammattiosaamistamme, jotta edellä mainittu tavoitteemme toteutuu. Erilaiset ergonomiset ratkaisut puolestaan edistävät tasavertaista saavutettavuutta ja hyödyttävät sekä asiakkaita että henkilökuntaa.  

 

Olemme mukana kestävän matkailun ohjelmassa 

Olemme mukana Visit Finlandin Sustainable Travel Finland (STF) -ohjelmassa. Ohjelman suorittaneet ja kriteeristöt täyttävät yritykset saavat tunnustukseksi STF-merkin. STF-merkki huomioi matkailualan toimijoiden taloudellisen, sosiaalisen, ekologisen ja kulttuurisen kestävyyden.  

Lue lisää STF-ohjelmasta 

Sustainable_Finland_Label_RGB_tm_72dpi